Bývanie podľa Markízy a Jojky

Keď sa jojkáči a markizáci rozhodnú do svojho spravidla úbohého programu zaradiť potenciálne zaujímavú reláciu, nedopadne to dobre. Dôkazom sú napríklad aj relácie o bývaní.

V snahe zaujať diváka sa zabúda na fakt, že nie príbehy moderátorov, „celebrít“, či samotných účastníkov relácie, ale dobré rady, inšpirácie a návody zaručia požadovanú sledovanosť. Ten, kto sa rozhodne pre tematicky zameranú reláciu netúži po zbytočných komentároch a príbehoch, ktoré akurát tak upriamujú pozornosť na moderátora, prípadne jeho hosťa. Obe televízie stavili na fakt, že bývanie je a bude vždy aktuálnou témou. No ani atraktívna téma dlhodobo neudrží diváka pokiaľ je prezentovaná v lacnom, prvoplánovom obale.

Nové bývanie

Nápad to nebol zlý, akurát prevedenie do praxe sa podľa mňa nevydarilo. Odhliadnuc od prvotného zmätkovania zo strany moderátora, ktorého vstupy sa v ostatných dieloch obmedzili (aspoň som mala taký pocit), zbytočného klábosenia s „osobnosťami“, sa mi celkový cieľ relácie zdá do veľkej miery nenaplnený. Neviem, či je to nesplniteľnými požiadavkami hostí, no mám pocit, že čím dlhšie relácia beží na obrazovkách, tým menej často sa triafa do kritérií potenciálnych kupujúcich. Predsa, ak raz niekto hľadá nehnuteľnosť do dvoch miliónov, s nepriechodnými izbami a balkónom, tak mu nebudem ponúkať nehnuteľnosť, ktorej cena prevyšuje určenú čiastku, len preto, že spĺňa ostatné kritériá. Realitní makléri, akože profesionáli, často nedokážu odpovedať ani na základné otázky kupujúceho. Veď keď idem do televízie prezentovať seba a svoju realitnú kanceláriu, chcem si urobiť čo najlepšiu reklamu. Teda, aspoň ja tak uvažujem. Lenže ja nie som realitný maklér, ktorý za odfláknutú robotu dostane nemalú províziu. Samotné hodnotenie ponúk na konci programu je tiež zaujímavé. Neraz sa totiž stalo, že poradca odporučil kupujúcim radšej pokukovať po iných nehnuteľnostiach. Zhodnotil, že ani jedna neodzrkadľuje ich potreby a očakávania. Načo potom taký diel?

Hľadanie bývania rozhodne nie je jednoduché. Chce to veľa energie a skúseností. Neviem koľko času uplynie, kým sa pre konkrétneho hosťa vyberú tri ponuky. No z výsledku sa zdá, že veľa času na výber neostáva. Radšej by som obmedzila frekvenciu vysielania ako točiť na úkor kvality a obsahu.

Senzibyt

V tomto prípade budem ešte kritickejšia. Najmä preto, že možno porovnávať s viacerými konkurenčnými programami. Táto relácia v sebe chcela skĺbiť prvky, nápady a myšlienky viacerých programov. Aspoň ja som to tak vnímala. Bol to akýsi nepodarený mix relácií: Bydlení je hra, Designer Guys (dizajnéri) a Debbie Travis renovation show (Renovácie Debbie Travisovej). Všetky spomenuté relácie sú pritom veľmi úspešné.

Výsledný efekt Senzibytu markantne ovplyvnil výber aktérov. Markíza ako vždy siahla do vlastných radov a namiesto neopozeranej tváre vsadila na známu Andy. Osobne proti nej nič nemám, no do tejto relácie sa typovo nehodila. Ďalším, oveľa horším prešľapom bol výber bytových architektiek. Dáška s Dáškou svojím výkonom nepriniesli nič nové a originálne. Stačí si prelistovať zopár časopisov, všimnúť si publikované fotografie a zistíte, že menené interiéry sa im až nápadne podobali. Žiadna invencia, žiaden osviežujúci nápad. Okrem toho, výsledný estetický zážitok bojoval proti potrebnej účelnosti a praktičnosti priestoru. Najmä v paneláku, kde nie je miesta nazvyš, treba poriadne zvážiť čo kde umiestnime. Dotváranie interiéru nie je len o farbách a doplnkoch, je predovšetkým o použití kvalitných a vhodných materiálov, o využití svetla, o zladení so zvyškom nehnuteľnosti, o ergonómii a pod. To by mali vyštudované odborníčky vedieť.

S balíkom peňazí vie vkusne nakúpiť kdekto. Trúfam si povedať, že podobné kreácie by som zvládla aj ja. Mať tučnú peňaženku, vbehnem do KIKA, Casa Mia, či IKEA a som vybavená. Ak mal byť program iba o nakupovaní bytového nábytku a klebetení, potom nečudo, že nezaujal. Komentáre a umelé príbehy zbytočne ubrali priestor užitočným informáciám a mňa osobne príšerne nudili.

 

About these ads

2 Responses to “Bývanie podľa Markízy a Jojky”

  1. tomáš Says:

    vo všetkom s tebou súhlasím. informačných relácií na túto tému je naozaj nedostatok

  2. Simon Says:

    ak si taka mudra sprav neco take ty. pozri oni na to jednoducho nemaju peniaze a tak musia robit taketo blbosti


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: