Kultúra v kine dnes

Človek by si myslel, že v 21. storočí sa ľudia budú správať kultivovanejšie, no mám pocit, že sa od dôb minulých správanie niektorých občanov veľmi nezmenilo.

Minulý piatok som sa po dlhšej dobe rozhodla zájsť do kina. Premohla ma chuť pozrieť si nejaký dobrý film na veľkom plátne. Voľba padla na snímku Táto zem nie je pre starých.

Poučená minulosťou som sa rozhodla rezervovať si lístky až na večerné predstavenie, nakoľko som pri sledovaní filmu nestála o prihlúple reči tínedžerov, ktorí trpia nepochopiteľnou túžbou všetko komentovať. Dúfala som, že po 21,00 hodine si film vychutnám bez rozčuľovania. Rezervácia prebehla v poriadku, a tak mi ostávalo iba tešiť sa na príjemný filmový zážitok. Po príchode do bratislavského Auparku som hneď mierila k pokladniciam, nakoľko rezervované lístky je potrebné vyzdvihnúť najneskôr 30 minút pred predstavením. Pri pultíku ma hneď schladila nepríjemná brigádnička, ktorá len sucho utrúsila, že miesta s uvedeným číslom rezervácie nie sú k dispozícii. Po mojom nechápavom pohľade sa slečna opätovne uráčila pozrieť do rezervačného systému a znudeným výrazom mi oznámila, že nejaké miesta ešte voľné majú. Keďže som sa na film tešila, bolo mi už jedno kde budem sedieť, takže som len súhlasne prikývla a zaplatila účet. Kráčajúc kinosálou som si uvedomila, že mi slečna predala presne tie miesta, ktoré som si rezervovala, čo ma potešilo. Spokojne som sa teda usadila. Po nekonečne dlhých reklamách sa k slovu dostal aj toľko očakávaný film. Lenže niektorí ľudia nepoznajú hodinky, a tak ako mnohokrát i v tento večer sa muselo pár nedochvíľnych párikov pretláčať stredom hľadiska. Po pár minútach konečne nastalo ticho.

Neubehlo ani 5 minút a kinom sa začal postupne šíriť zvuk šuštiacich igelitových tašiek. Ľudia sa začali obzerať mojím smerom. Mala som „šťastie“, vedľa mňa sa usadil hladujúci divák. Hoci je do sály zakázané nosiť pochutiny zakúpené mimo areálu kina, ľudia si poväčšine vždy niečo prepašujú. Čo si však dovliekol tento „kultúrny deviant“ ma zaskočilo. Súdiac podľa igelitky bol spomínaný chlapík pred predstavením nakupovať v Terne. Okrem 4 plechovíc piva, jednej kofoly, arašidových chrumiek a bryndzových oplátok sa v jeho proviante nachádzali ešte nejaké oriešky pre spolusediaceho. Na chrúmanie popcornu a hrkotanie ľadu v sladených nápojoch si už ľudia akosi zvykli, no aby niekto počas hrobového ticha otváral jednu plechovku piva za druhou, to už je naozaj priveľa. Chvíľku som bola trpezlivá ale to neustále šušťanie a mľaskanie ma prinútilo otvoriť si ústa. Slušne som sa teda dotyčného spýtala, či mieni takto pokračovať počas celého premietania. Ostalo ticho. Nie však nadlho. Počiatočné zahanbenie „hladoša“ rýchlo prešlo. Keďže bolo nad slnko jasné, že žiadne napomínanie nepomôže, zostalo iba dúfať, že svoje zásoby skonzumuje skôr než skončí film. Nestalo sa. Chrúmal a pil do sposlednej chvíle. Najhoršie však ešte len prišlo. Čím viac dotyčný do seba tlačil, tým viac sa potil a zanedlho bol jeho odor skutočne neznesiteľný. Výdýchla som si až keď si musel odskočiť, čo po toľkých pivách nebolo žiadným prekvapením. Prakticky celé premietanie som strávila nalepená na svojom partnerovi premýšľajúc o nevychovanosti spolusediaceho diváka. Za 169 korún skvelý zážitok. Tak znechutená som už dávno nebola. Dokonalý obraz arogancie dotvoril svinčík, ktorý po sebe mladý pán zanechal. Hŕba odpadkov dôsledne skrytá pod sedadlom čakala iba na brigádnikov. Veď tí sú za upratovanie platení, tak načo sa namáhať?

Opísaná príhoda len potvrdila môj názor, že nosiť do kina jedlo je maximálna hlúposť. Keď je niekto hladný nech sa naje pred predstavením. Myslím, že dve hodiny s prázdnymi ústami dokáže bez ujmy na zdraví prežiť každý. Hluk, pach a neskutočná špina, to je výsledok maškrtenia pri filme. Neraz som videla popcorn doslova zadupaný v koberci. A potom sa sťažujeme, že sú lístky také drahé. Kto však bude čistiť tú špinu zadarmo?

Leave a Reply

