Ako pestovať Dracaena marginata

Nikdy som si nemyslela, že sa budem zaujímať o kvety a ich pestovanie tak, ako je tomu dnes. Donedávna kvety v mojej blízkosti skutočne trpeli. Pravidelná zálievka, presádzanie, hnojenie… tieto pojmy boli pre mňa veľkou neznámou. Naštastie im bola vždy nablízku moja mama, ktorá ich so železnou pravidelnosťou zachraňovala pred jasným zánikom. Neviem, či to prichádza s vekom, ale teraz môžem povedať, že mi na zeleni v dománosti veľmi záleží. Teším sa každému novému listu, či puku. Keď sa však rastlinám nedarí, trápi ma to.

Pred necelým rokom som si kúpila krásnu kvetinu menom Dracaena marginata. Pôvodne mala byť ozdobou kancelárie, no keďže sa v obývačke vynímala, rozhodla som sa ju ponechať v byte. Pohľad na tri palmičky mi robil dobre. Zanedlho mi však začali hnednúť a opadávať listy. Hoci som pátrala po príčine, nevedela som nežiadúcemu javu zabrániť. Niektoré príznaky napovedali o suchom substráte, iné zase nasvedčovali pehnanej vlhkosti. Keďže som o kvetinu nechcela prísť, rozhodla som sa napísať odborníkovi.

Ak aj vy máte podobný problém, možno vám pomôžu nasledovné odporúčania :

  • kvetinu nevystavujte chladu ( min. teplota je 13 ° C). Ak je kvet na chladnom stanovisku môžu mu opadávať zdravé zelené listy
  • v zime zalievajte striedmo. Radšej nechať substrát trošku preschnúť, v opačnom prípade začne rastlina hniť
  • v zime nehnojte a neroste listy vodou
  • v lete polievajte pravidelne a často. Substrát by nemal vyschnúť.
  • v lete listy zvlhčujte pomocou rozprašovača
  • od jari začnite postupne prihnojovať. V septembri už nehnojte.
  • hnedé špičky listov vám naznačujú, že je kvetinu potrebné poliať
  • nevystavujte kvetinu prievanu a poskytnite jej dostatočný priestor

2 Responses to “Ako pestovať Dracaena marginata”

  1. emi Says:

    Ahoj,

    tiez mame doma dracaenu, a zial uz druhu… no tento raz by ma potesilo, keby prezila dlhsie ako ta predtym.

    Prosim ta, ta zima je myslena rocnim obdobim, alebo prostredim v akom sa nachadza? Lebo siceje teraz zima, ale ak dana rastllina je v miestnosti, kde je 25 stupnov, neviem ci to mozem povazovat za “zimu”.

  2. UsenotextBoge Says:

    I am often searching for brandnew posts in the internet about this topic. Thanks.


Leave a Reply

